Seminer "Yerel ve Global Oyun Sektöründe Kariyer Taktikleri"

tarafından Abdullah Cihan Ak | Şub 26, 2018
Başlık: "Yerel ve Global Oyun Sektöründe Kariyer Taktikleri"
Konuşmacı:  Erkan Bayol
 
Tarih: 2 Mart 2018, 10.30 
Yer: İTÜ Bilgisayar-Bilişim Mühendisliği Fakültesi,  4305 no'lu Laboratuvar/Derslik
 
Açıklama: Her sektörde olduğu gibi oyun sektöründe de kariyer planlaması önemlidir. Girişimci ya da profesyonel çalışan adayı olarak oyun sektöründe ilk adımlarınızı nasıl atmalısınız? Kendinizi nasıl geliştirmelisiniz? Türkiye ile oyun sektöründe gelişmiş ülkelerin, bir oyun sektörü profesyoneli için ne gibi farkları var? Türkiye'nin avantajları ve dezavantajları en akıllıca nasıl kullanılabilir? Bir startup'a girmek ile kurumsal, büyük bir oyun şirketine girmek arasında ne gibi farklar var? Hangi tür şirketi hangi aşamada tercih etmeliyiz? Yoksa arkadaşlarımızda bir ekip kurup kendi maceramıza mı atılmalıyız? 
  
Özgeçmiş: Erkan bir girişimci, oyun direktörü, yapımcısı ve tasarımcısıdır. 250’den fazla profesyonele istihdam sağladığı şirketlerine 2 milyon dolardan fazla yatırım yapılmıştır. Erkan AAA projelerden tarayıcı tabanlı oyunlara, mobil oyunlardan sanal gerçeklik projelerine pek çok farklı yapımda görev almıştır. Yönettiği ya da katkıda bulunduğu oyunlar dünyada 40 milyon oyuncuya ulaşmıştır. Erkan, çeşitli akademik organizasyonlara ve kuluçka merkezlerine destek vermekte, oyun odaklı akademik ve profesyonel etkinliklerde konuşmacı olarak sektöre katkı sağlamaktadır. 2004 yılında, Türkiye’nin ilk oyun geliştirme şirketlerinden olan Céidot Oyun Stüdyoları’nı kurmuştur. Céidot; en önemlileri Hükümran Senfoni, Umaykut ve Céiron Wars olmak üzere, 10’dan fazla oyunu geliştirip yayınlamıştır. Bu projelerde Erkan oyun direktörü, yaratıcı yönetmen, yapımcı ve baş tasarımcı gibi unvanlar ile rol almıştır. 2015 yılında Crytek’e yayıncılık yapımcısı olarak katılan Erkan, daha sonra Crytek’te oyun operasyonları direktörlüğü görevine getirilmiştir. Bu süreçte Warface ve Arena of Fate oyunlarının Türkiye ve MENA bölgeleri özelindeki operasyonlarından sorumlu olmuştur. 2016 sonlarına ise Crytek’ten ayrılan Erkan, sanal gerçeklik ve mobil odaklı yeni oyun girişimi Metaverse Reality Labs üzerinde çalışmalara başlamıştır. Erkan Türkiye’nin ilk oyun odaklı kuluçka merkezi olan ODTÜ Teknokent bünyesindeki ATOM’a ve Bahçeşehir Üniversitesi ve Crytek ortaklığı ile açılan VR1Lab’e destek vermekte ve Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı lisans bölümünde konut eğitmenlik yapmaktadır.
26
Şub 2018
Seminer "Yerel ve Global Oyun Sektöründe Kariyer Taktikleri"

Başlık: "Yerel ve Global Oyun Sektöründe Kariyer Taktikleri"
Konuşmacı:  Erkan Bayol
 
Tarih: 2 Mart 2018, 10.30 
Yer: İTÜ Bilgisayar-Bilişim Mühendisliği Fakültesi,  4305 no'lu Laboratuvar/Derslik
 
Açıklama: Her sektörde olduğu gibi oyun sektöründe de kariyer planlaması önemlidir. Girişimci ya da profesyonel çalışan adayı olarak oyun sektöründe ilk adımlarınızı nasıl atmalısınız? Kendinizi nasıl geliştirmelisiniz? Türkiye ile oyun sektöründe gelişmiş ülkelerin, bir oyun sektörü profesyoneli için ne gibi farkları var? Türkiye'nin avantajları ve dezavantajları en akıllıca nasıl kullanılabilir? Bir startup'a girmek ile kurumsal, büyük bir oyun şirketine girmek arasında ne gibi farklar var? Hangi tür şirketi hangi aşamada tercih etmeliyiz? Yoksa arkadaşlarımızda bir ekip kurup kendi maceramıza mı atılmalıyız? 
  
Özgeçmiş: Erkan bir girişimci, oyun direktörü, yapımcısı ve tasarımcısıdır. 250’den fazla profesyonele istihdam sağladığı şirketlerine 2 milyon dolardan fazla yatırım yapılmıştır. Erkan AAA projelerden tarayıcı tabanlı oyunlara, mobil oyunlardan sanal gerçeklik projelerine pek çok farklı yapımda görev almıştır. Yönettiği ya da katkıda bulunduğu oyunlar dünyada 40 milyon oyuncuya ulaşmıştır. Erkan, çeşitli akademik organizasyonlara ve kuluçka merkezlerine destek vermekte, oyun odaklı akademik ve profesyonel etkinliklerde konuşmacı olarak sektöre katkı sağlamaktadır. 2004 yılında, Türkiye’nin ilk oyun geliştirme şirketlerinden olan Céidot Oyun Stüdyoları’nı kurmuştur. Céidot; en önemlileri Hükümran Senfoni, Umaykut ve Céiron Wars olmak üzere, 10’dan fazla oyunu geliştirip yayınlamıştır. Bu projelerde Erkan oyun direktörü, yaratıcı yönetmen, yapımcı ve baş tasarımcı gibi unvanlar ile rol almıştır. 2015 yılında Crytek’e yayıncılık yapımcısı olarak katılan Erkan, daha sonra Crytek’te oyun operasyonları direktörlüğü görevine getirilmiştir. Bu süreçte Warface ve Arena of Fate oyunlarının Türkiye ve MENA bölgeleri özelindeki operasyonlarından sorumlu olmuştur. 2016 sonlarına ise Crytek’ten ayrılan Erkan, sanal gerçeklik ve mobil odaklı yeni oyun girişimi Metaverse Reality Labs üzerinde çalışmalara başlamıştır. Erkan Türkiye’nin ilk oyun odaklı kuluçka merkezi olan ODTÜ Teknokent bünyesindeki ATOM’a ve Bahçeşehir Üniversitesi ve Crytek ortaklığı ile açılan VR1Lab’e destek vermekte ve Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı lisans bölümünde konut eğitmenlik yapmaktadır.

Hakkımızda


bb-about

İstanbul Teknik Üniversitesi'nde Bilgisayar Mühendisliği eğitimi, 1980 yılında Elektrik-Elektronik Fakültesi bünyesinde kurulan Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü ile başlamıştır. Çağın gereklerine daha uygun bir eğitim verebilmek amacıyla, 1997 yılında Bilgisayar Mühendisliği aynı fakültenin bir bölümü olarak yeniden yapılanmıştır. 2010 yılında Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi'nin kurulmasıyla ilgili program ve bölümler yeni fakülteye aktarılmıştır.

İTÜ Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi'nin öğrencilerine ve çalışanlarına yönelik belgeleri, iş-staj ilanlarını ve duyuruları barındıran portal'a erişim için tıklayınız

Fakültemizin öğrencilerine ve mezunlarına yönelik iş, staj, etkinlik v.b. ilanlar yapmak isteyen kuruluşlar portaldaki yeni ilan formunu kullanabilirler. 

Fakülteden yapılan duyuruları ve kuruluşların ilanlarını izlemek isteyen öğrencilerimiz portalın RSS beslemesine abone olabilirler.


abet-akreditasyonu
İTÜ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

ABET  Mühendislik Akreditasyon Komisyonu (EAC) tarafından akredite edilmiş bir programdır, www.abet.org